Ma 2017. szeptember 20., szerda, Friderika napja van. Holnap Máté és Mirella napja lesz.
A science-learning center programja a Kutatók éjszakáján Nyomtat


TÁMOP 4.1.2-08/1/B-2009-0006 programban a science-learning center

A TÁMOP 4.1.2/B projekt keretében a NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató központ keretében tehetséggondozó program működik matematikából és természettudományos tárgyakból. A honlapon 4 tárgyból rendszeresen jelennek meg integrált szemléletű tehetséggondozó feladatsorok, amelyek a tehetséges diákok versenyekre, emelt szintű érettségire, továbbtanulásra való felkészítését szolgálja, a tanárok számára a tehetséggondozáshoz módszertani segítséget biztosít.
A Kutatók éjszakáján, szeptember 24-én a science-learning center 3 vezető tanára (Réti Mónika, Baranyai József, Horányi Gábor) bemutatkozik a diákokkal együtt.

Az alábbiakban egy kis ízelítőt mutatunk a programból:

Gondolkodj velünk!  (19,00-20,00 // C épület nagyelőadó)

Természettudományos középiskolai tehetséggondozás: kísérlet bemutatások, játék, feladatok, konzultációk.
 
Fizika (Horányi Gábor):
Egy egyszerű kísérletben megmutatjuk, hogy a fény útja nem is mindig egyenes, hogy a lézer fénysugarát magába tudja zárni egy vízsugár. Bemutatjuk a fény hullámszerűségének egyszerű bizonyítékát, a fény polarizálhatóságát két 3D-s moziból hozott papírszemüveggel, s „rávilágítunk arra” hogyan működik a térhatású mozi. Amennyiben időnk engedi, néhány pillantást vetünk a tehetséggondozó program első tíz fizika feladatlapjára is.

Kémia (Réti Mónika):
Közeleg a szüreti mulatságok ideje. A magunk módján mi is borbemutatót tartunk. Az igazi vegyész nem jön zavarba, ha csak színtelen lőrét talál. Egy kis öntözgetés, és a folyadék színe- hipp-hopp- megváltozik. A bemutató során a változás kémiai okai után nyomozunk, a standon pedig módunk lesz kipróbálni, hogyan cserélhető ki (kicserélhető-e) egy boros- és egy vizespohár tartalma harmadik edény igénybevétele nélkül. A feladatok egy részében a prezentációban látható ismeretek segítségével kell magyarázatot keresni bizonyos változásokra, más részében folyamatokról kell véleményt formálni illetve a hétköznapi ismeretekkel párhuzamot vonni.

Biológia (Baranyai József):
Azt fogjuk vizsgálni, hogy vajon működőképes-e egy élőlényből frissen kivett tüdő, és ha igen, akkor hogyan felel meg a fizikai-kémiai feltételek változásainak. A sertés tüdő mennyi elágazó csőrendszert tartalmaz és ezeknek mi a szerepe? Vajon lehet-e modellezni a cigarettázás során fellépő fajlagos felületcsökkenést, és ha igen, hogyan?

Matematika (Zsiros Péter):
Térgeometriai modellező készlet bemutatása.

Minden érdeklődőt várunk!

Utolsó frissítés: 2010 szeptember 21. (kedd) 13:48